lørdag 27. oktober 2012

Konfigurering av bakgrunnskart-menyen


ArcGISOnline: Steg 2

Jeg er nå klar til å fylle portalen min med innhold.

Jeg kan lage nye kart under hovedmenyen "KART". Da kommer jeg inn i en kartløsning hvor jeg kan legge til innhold ved å velge "Legg til". Flere forskjellige kilder er støttet, feks. ArcGIS Server Webtjenester, WMS –tjenester, KML og CSV –filer. 

 
Det er mulig å opprette forskjellige grupper inne på ArcGIS Online og man kan konfigurere bakgrunnskart-menyen til å hente kart fra en spesifikk gruppe.

Jeg har opprettet en gruppe i organisasjonen som heter “Bakgrunnskart”. Jeg har videre laget en del kart som jeg har delt med denne gruppen.
 

Jeg har hentet inn karttjenester fra GeodataOnline og har delt de med gruppen “Bakgrunnskart”.
 
 
Videre har jeg spesifisert under Innstillinger at bakgrunnskartene skal hentes fra gruppen "Bakgrunnskart".

Derfor kommer de opp når jeg klikker på bakgrunnskart-menyen inne i kartløsningen.

 
 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar