søndag 12. oktober 2014

Hvordan komme i gang med ModelBuilder?

Ofte når jeg jobber i ArcGIS og gjør samme operasjon flere ganger tenker jeg at "NÅ er det på tide at jeg lærer meg ModelBuilder". Ja, jeg vet hva det er og jeg vet at jeg burde ha lært meg det, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal komme i gang. ModelBuilder, bare navnet gjør at dette virker komplisert, men trenger det virkelig å være så komplisert?

Esri har laget 3 bloggartikler som hjelper oss i gang:

ModelBuilder 101 : guider oss igjennom stegene for å lage vår første modell.

ModelBuilder 220: Add Flexibility : lærer oss å bruke parameter i modellen.

ModelBuilder 360: Amp Up the Automation : viser oss hvordan vi kan benytte lister som input til modeller. 

Gjennom disse tre artiklere har jeg lært noen knep som gjør at det er enklere å komme i gang med ModelBuilder.

Lykke til du også! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar